INTERVIEW WITH ALESSANDRO STANTE – PROP MAKER AND DESIGNER [ENG – ITA]

Standard

http://youtu.be/RC16XLakpBg

Eng

Alessandro Stante is an Italian product designer, cosplayer and prop maker who got to work into cinema and entertainment industry.

He did his official debut in the field of costume design such a cosplayer in 2005, and only a few years he won important competition such us Lucca Comics (in 2010 and 2011).

Guest at the CICAF (China International Cartoon and Animation Festival) of Hangzhou in 2012, along with NadiaSK as part of the Italian team; and in the same year he represented Italy all’YCC (Yamato Cosplay Cup) in Sao Paulo, Brazil.

His passion lead him to develop skills and knowledge about materials and techniques in creating complete costumes, accessories and small animatronics.

He was committed by important majors such us Warner Brothers, Mattel, Disney, BioWare and EA Games creating costumes for the launch of projects like “Mass Effect 3” and “Dead Space 3“.

In 2014 he contributed such as background actor on the film set of “The Avengers – Age of Ultron”, working with LegacyEffect and Marvel professionals.

We managed to interview him and he told us about his personal path, job and more about the world of prop making.

In particular he focused on the general workflow and materials related to the creation of “props”, which can be used for movie and theatre performances.


Ita

Alessandro Stante è un designer, cosplayer e prop maker italiano, entrato a far parte dell’industria e dell’intrattenimento.

Il suo debutto ufficiale nel campo del costume design è avvenuto nel 2005 come cosplayer e dopo pochi anni, è stato premiato per il miglior costume in importanti competizioni, come il Lucca Comics (vincendo due edizioni consecutive).
Ospite presso il CICAF (China International Cartoon and Animation Festival) di Hangzhou nel 2012 assieme a NadiaSK come team italiano, nel 2012 ha rappresentato l’Italia all’YCC (Yamato Cosplay Cup) a San Paolo, in Brasile.

Questa sua passione lo ha portato a migliorare ed ampliare le sue capacità, approfondendo la conoscenza dei materiali e delle tecniche utilizzati per creare costumi completi, accessori e animatronics.
Ha collaborato con Warner Brothers, Mattel, Disney, BioWare e EA Games, creando alcuni costumi, per il lancio di film e videogiochi come “Mass Effect 3” e “Dead Space 3”.
Nel 2014 ha contribuito come comparsa nel film “The Avengers – Age of Ultron”, collaborando con i professionisti di Legacy Effect e Marvel.

Durante l’intervista ci ha descritto il suo percorso personale, il tipo di lavoro da lui svolto e alcune curiosità legate al mondo del prop making.
Si è concentrato in particolar modo sul metodo e sui materiali da lui adottati nella realizzazione dei suoi progetti, poi utilizzati all’interno di set cinematografici e teatrali.


Autori/Authors: Agnese Mantovani, Gabriele del Vecchio, Jennifer Destefanis, Natalia Sánchez de Tagle Zorrilla

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s